Här kan du som arbetar eller har arbetat i Laholms kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg eller tjänstgöringsbetyg
- Ett arbetsgivarintyg är en särskild blankett som bland annat A-kassan och Försäkringskassan behöver för att kunna fastställa din årsinkomst. Intyget behövs exempelvis när du ska ansöka om arbetslöshetsersättning.
- Ett tjänstgöringsintyg beskriver vilken typ av anställning du har eller har haft. Intyget behövs exempelvis när du ska söka utbildning eller nytt arbete
- Ett tjänstgöringsbetyg beskriver vilken typ av anställning du har eller har haft tillsammans med ett omdöme från ansvarig chef. Intyget behövs exempelvis när du ska söka utbildning eller nytt arbete
Uppgifter att ha till hands
För att kunna genomföra denna beställning behöver du följande uppgifter:
- datumperioden intyget ska gälla för
- kontaktuppgifter
- om det gäller ett arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsintyg
Vad händer när du skickat in ärendet?
Beställningen tas emot av verksamheten för HR & Lön och behandlas i den ordning de kommer in, Handläggningstiden är 10 arbetsdagar.
Intyget kommer bifogas direkt i e-tjänsten där du kan hämta det digitalt.